Emre Kongar'ın Resmi* İnternet Sitesi


Kitaplar

Green Bullet Makaleler

Green Bullet Articles in English

Sürekli Yazılar

Kitap Söyleşileri

Yazılar

Emre Kongar Özgeçmiş Kısa Özgeçmiş

Emre Kongar CV Curriculum Vitae (in English)

Güncel Güncel Arşivi

www.kongar.org Ana Sayfaya Geri Dönüş


 

MEDYA NOTU

 

EMRE KONGAR

 

MURDOCH'UN FOX TELEVİZYON KANALI

 

Sevgili okurlarım, bugün size Amerika'da daha birkaç gün önce piyasaya çıkan bir yeni dokümanter filmden söz etmek istiyorum:

Bu filmi izlediğim zaman, Amerika'daki siyaset ve medya hakkında sahip olduğum tüm bilgilere karşın yine de dehşete kapıldım:

Bir medya tekelinin ele geçirdiği büyük güç ve bu gücün ne kadar pervasızca kötüye kullanılabildiği konusunda gerçekten şaşkına döndüğümü belirtmeliyim.

Henüz Amerika'da bile izleyiciye tam ulaşmamış bulunan bu dokümanter hakkında size bazı bilgiler vermek istiyorum.

Böylece Cumhuriyet okurları, Amerika'daki medya ve siyaset hakkında Amerikalıların bile yeni fark etmeye başladıkları bir takım gerçeklerden haberdar olacaklar.

Filmin adı "Outfoxed: Rupert Murdoch's War On Journalism".

"Kandırma: Murdoch'un Gazeteciliğe Karşı Savaşı" olarak çevrilebilir.

Murdoch'un medya imparatorluğu ve bu imparatorluğun bir parçası olan, bizim Digitürk sisteminde de izlenebilen Fox televizyon kanalı hakkında.

Önce Murdoch'un imparatorluğu hakkında bazı sayılar vereyim; bu imparatorluk şunlara sahip:

9 uydu televizyon şebekesi.
100 kablolu kanal.
175 gazete.
40 matbaa.
40 televizyon istasyonu.
1 film stüdyosu.

Bu yapı, Amerika'da 280 milyon, Asya'da 300 milyon insana, kablolu kanallarla 300 milyon eve, dergilerle 28 milyon insana, toplam izleyici olarak 4,7 milyar kişiye, yani dünya nüfusunun yaklaşık dörtte üçüne ulaşıyor.

Peki elindeki bu gücü nasıl kullanıyor bu medya devi:

Murdoch, Fox kanalını 1985'te satın alıyor ve çalışanların belirttiğine göre üç yıl pek fazla bir şeye karışmıyor.

Ama sonra birdenbire, Reagan'a destek vermek için, en yukardan "Haberleri kesin, Reagan propagandası yapın" emri geliyor.

Ünlü televizyon yorumcusu Walter Cronkite'ın deyimiyle, "mufazakarlığın ötesinde sağcı" olan bu kanal, çalışanların anlattıklarına göre artık bir "Stalinist korku imparatorluğuna" dönüşüyor:

Kanalda bütün haberlerin yukardan empoze edildiği, çalışanların bütün etkinliklerinin yakından izlendiği ve denetlendiği bir korku ortamı yaratılmıştır.

Desteklenen sağcı politikacıların en etkin biçimde propagandaları yapılırken, eleştirilen demokrat politikacıları karalamak ve itibarlarını kaybettirmek için her yola başvurulmaktadır.

Program sunucuları, karşı görüşleri savunmak isteyenleri "Shut up", (kapa çeneni) diyerek canlı programlarda en kaba şekilde susturmakta, kamuoyu araştırmaları saptırılmakta, grafikler ve sayılarla oynanmaktadır.

2000 yılındaki başkanlık seçimlerinde belirleyici rol oynayan ve yolsuzluk yapıldığı iddiaları ayyuka çıkan Florida seçimlerinin sayım sonuçları henüz bilinmezken, yaptığı hesaplamalarla Bush'u Başkan ilan eden kanal, Fox'tur ve bu analizleri Fox'ta yapan kişi, Bush'un John Ellis adlı kuzenidir.

Kanal, 2004 seçimlerinde, Demokratlar'ın başkan adayı Kerry'i "Fransız" ilan etmiştir.

Daha aktarılacak çok bilgi var ama, ne yazık ki yerim yok.


  Bu siteden yapılacak alıntılarda kaynak gösterilmesi ahlak kurallarına uygun olacaktır.

Emre Kongar ile iletişim icin e-posta, site yöneticisi ile iletişim için e-posta

Son güncelleme tarihi 16 Eylül 2019

Valid HTML 4.01 Transitional