Emre Kongar'ın Resmi* İnternet Sitesi


Kitaplar
   Emre Kongar Kitapların Listesi
   Green Bullet Remzi Kitabevi

Green Bullet Makaleler

Green Bullet Articles in English

Sürekli Yazılar

  Green BulletAydınlanma
  Green BulletBavul Dergi
  Green BulletMedya Notu
  Green BulletRemzi Kitap Gazetesi

Kitap Söyleşileri

  Green BulletNUTUK
  Green Bullet21. Yüzyılda Türkiye
  Green BulletABD'nin Siyasal İslam'la Dansı
  Green BulletBabam, Oğlum, Torunum
  Green BulletBen Müsteşarken
  Green BulletDemokrasimizle Yüzleşmek
  Green BulletHerkesten Bir Şey Öğrendim
  Green Bulletİçimizdeki Zalim
  Green BulletKızlarıma Mektuplar
  Green BulletTürk Toplumbilimcileri
  Green BulletYazarlar, Eleştiriler, Anılar
  Green BulletYozlaşan Medya ve Yozlaşan Türkçe

Yazılar

  Green BulletUyanan Ejderha: Çin
  Green BulletTrajikomik
  Green BulletKişisel - Genel

Emre Kongar Özgeçmiş Kısa Özgeçmiş

Emre Kongar CV Curriculum Vitae (in English)

Güncel Güncel Arşivi

www.kongar.org Ana Sayfaya Geri Dönüş


 

MEDYA NOTU

 

EMRE KONGAR

 

ULUSAL KANAL'IN SERÜVENLERİ

 

 

Geçenlerde kablolu televizyonda yayın yapan Ulusal Kanal'ın bu yayından haksız olarak çıkarıldığına ilişkin pek çok elektronik mektup aldım.

Bunun üzerine televizyonu açtığımda Ulusal Kanal'ın logosunu yine ekranda görünce herhalde sorun çözüldü diye düşündüm.

Oysa işin aslı bambaşkaymış.

Ulusal Kanal'ın hukuk danışmanı Emcet Olcaytu'nun verdiği bilgilere göre ciddi bir hukuka aykırı işlem söz konusu.

Okurlarımla paylaşacağım bu bilgilerde eksik ya da yanlış bir husus varsa, şimdiden, sütunumun RTÜK'den ya da Telekom'dan gelecek düzeltmelere açık olduğunu belirtmeliyim.

Olcaytu'nun açıklamasına göre olayın gelişme biçimi şöyle:

  1. Ulusal Kanal, ('Medical Channel' logosu ile yayın yapan) Kanal Tek şirketinden, kablo yayın hakkını 17.8.2002 tarihli sözleşme ile kiralamış ve "Ulusal1" logosu ile 2002 yılı Ağustos ayından itibaren kablodan yayına başlamış.
     
  2. Ulusal Kanal, daha sonra 15.11.2002 tarihli sözleşme ile bu hakkı devren satın almış.
     
  3. Ancak satıcı taraf, RTÜK ve Telekom nezdinde yapılması gereken resmi işlemleri gerçekleştirmekten kaçınınca, Ulusal Kanal, Kadıköy Asliye Ticaret Mahkemesinde dava açarak, kablo yayın hakkının devren satın alındığının saptanmasını istemiş.
     
  4. Dava açılması üzerine satıcı taraf; Telekom'a başvurarak "Ulusal1" logolu yayın yerine, "Medical Channel" logosu ile yayın yapmak istediğini bildirmiş, Telekom bu istemi kabul ederek, 29 Eylül 2003 günü, Ulusal Kanal'ın yayınına son vermiş.
     
  5. Ulusal Kanal, Telekom'un kararına karşı RTÜK'e itirazda bulunmuş.
     
  6. RTÜK'ün 28.10.2003 tarihli kararında, İdare Hukuku Profesörü Yahya K. Zabunoğlu'ndan alınan hukuki görüş doğrultusunda Kadıköy Asliye 1. Ticaret Mahkemesindeki dava sonuçlanıncaya kadar yayınlarda "Ulusal-1" logosunun kullanılması uygun bulunmuş.
     
  7. RTÜK'ün İzin ve Tahsisler Dairesi Başkanlığı ise Telekom'a gönderdiği resmi yazıda; sanki tartışılan konu, kanalı kullanan kuruluş değil de sadece ekranda görülen logo imiş gibi, "Medical Channel logosu ile kablo ortamında yayınlarını sürdüren kuruluş"un "Ulusal-1" logosu ile yayına devam etmesini bildirmiş.
     
  8. Böylece Ulusal Kanal tarafından dava edilen kuruluş, "Ulusal-1" logosunu tekrar ekrana getirerek bu logo altında kendi yayınını sürdürüyormuş.
     
  9. Ulusal Kanal bu duruma itiraz etmiş ama henüz bir sonuç alınamamış.

Çok ilginç bir durum değil mi değerli okurlarım:

Bir televizyon kanalı, başka bir kanalın hem de davalı olduğu bir kanalın logosu altında yayın yapıyor ve bu garip durum engellenemiyor.

Bu konuda yeni bir bilgi ya da bir düzeltme gelirse, durumu derhal sizlere de duyuracağım.


  Bu siteden yapılacak alıntılarda kaynak gösterilmesi ahlak kurallarına uygun olacaktır.

Emre Kongar ile iletişim icin e-posta, site yöneticisi ile iletişim için e-posta

Son güncelleme tarihi 21 Ocak 2019

Valid HTML 4.01 Transitional