Emre Kongar'ın Resmi* İnternet Sitesi


Kitaplar

Green Bullet Makaleler

Green Bullet Articles in English

Sürekli Yazılar

Kitap Söyleşileri

Yazılar

Emre Kongar Özgeçmiş Kısa Özgeçmiş

Emre Kongar CV Curriculum Vitae (in English)

Güncel Güncel Arşivi

www.kongar.org Ana Sayfaya Geri Dönüş


 

MEDYA NOTU

 

EMRE KONGAR

 

HÜRRİYET’İN YANLIŞ MANŞETİ

 

Sevgili okurlarım, bugün, ODTÜ’den Prof. Nuri Akkaş’ın yolladığı bir elektronik postayı size yorumsuz olarak aktarmak istiyorum.

Konu zaten yoruma meydan bırakmayacak kadar açık.

Akkaş şöyle diyor:

"Hürriyet, ki benim de sürekli takip ettiğim gazetelerden biridir, Türkiye'nin en çok okunan gazetesi diye övünür sık sık. Böyle bir gazetenin, hem de 1. sayfada büyük puntolarla verdiği manşetinde, ‘yanıltıcı’ (belki de ‘yanlış’ kategorisine girebilecek) haber vermesi insanı çok şaşırtıyor.

Dünkü yani 9.11.2000 tarihli Hürriyet'in manşet haberi şöyle: ‘SOYKIRIMCIYA OYKIRIM. ABD halkı, seçimde en büyük tokadı, sözde Ermeni soykırımı tasarısı için uğraşan iki politikacıya attı. Seçmen, iki adayı da sandığa gömüp milletvekili seçmedi. Bunlardan biri, Türkiye aleyhindeki Ermeni soykırımı tasarısının başaktörü Cumhuriyetci Partili James Rogan oldu....’

Bu haberin 5. sayfadaki uzantısında da ‘...James Rogan, rakibi Adam Schiff tarafından yenilgiye uğratıldı...’ denilmektedir.

Teorik açıdan bakıldığında aslında bu haber doğru. Yani James Rogan rakibi Adam Schiff'e yenildi. Ama haberin vermeye çalıştığı mesaj açısından bakınca, haber en azından ‘yanıltıcı’ ve hatta, belki de ‘yanlış’.

Haberde verilmeye çalışılan mesaj: Ermeni soykırımı tasarısı için uğraşan James Rogan seçilemedi yani Ermeni soykırımı tasarısı için uğraşması ona bir yarar sağlamadı, belki de zararına oldu.

Öyle anlaşılıyor ki, bu haberi Washington'dan gönderen Hürriyet Muhabiri Kasım Cindemir, seçilemeyen James Rogan'ın Demokrat rakibi Adam Schiff'in kim olduğunu bilmiyor. Washington'da oturan muhabir Washington Post'un 8 Ekim 2000 tarihli ‘editorial’ını okumamış (bu yazı için Prof. M. Üzümeri'ye teşekkür ederim). http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A35827-2000Oct8.html sayfasında tamamı bulunabilecek olan bu köşe yazısında, denilmektedir ki:

‘...Bu zorlu seçimde, Rogan, Güney Kaliforniya'daki seçim bölgesinde Ermeni kökenli Amerikalı'ların oylarını alabilmek için çalışıyor. Rogan'ın Demokrat rakibi Eyalet Senatörü Adam Schiff de geride kalmamaya çalışıyor. Schiff, 1) Ermeni soykırımı tasarısının Kaliforniya Senatosunca kabulünü sağlayanlardan (önerenlerden) birisi; 2) Türkiye'nin Kaliforniya üniversitelerinde ‘Osmanlı Kürsüleri’ kurmasını yasaklatanlardan birisi; 3) Ermeni katliamlarını dokümanter hale getiren bir Ermeni film vakfına mali destek verilmesin sağlayanlardan birisi; 4) Ermeni ailelerinin katliamlar nedeniyle tazminat davası açmalarını sınırlayan kanun maddesini kaldırtan kişi.

Schiff kendisi ‘Ben bu konuda yıllardır (Ermeni soykırımı) emek vermekteyim. Son 3.5 yıldır Rogan ne yaptı ki?’ diye gazetecilere mesajlar veren birisi....’

Bu açıklamalar, Hürriyet'in dünkü manşet haberinin en azından ‘yanıltıcı’ ve hatta ‘yanlış’ olduğunu kanıtlamıyor mu? Acaba Ermenilerin etkili olduğu seçim bölgesinde Rogan ‘oykırımı’na mı uğramış yoksa oylar Ermeniler için Rogan'dan daha çok çalışmış birine mi gitmiş?

Hürriyet gibi bir gazete, Ertuğrul Özkök gibi bir yönetici böyle hatalı haberlere nasıl göz yumabiliyorlar? Bir basit okuyucu olarak, benim bile yakalayabildiğim bir yanıltıcılığı Washington muhabiri nasıl görmeyebilir? Bu kişiler görevlerini yeterince ciddiye almıyorlar mı? Yoksa, ‘burası Türkiye, hepimizin unu-tuzu aynı’ deyip kapatalım mı olayı?"


  Bu siteden yapılacak alıntılarda kaynak gösterilmesi ahlak kurallarına uygun olacaktır.

Emre Kongar ile iletişim icin e-posta, site yöneticisi ile iletişim için e-posta

Son güncelleme tarihi 2 Aralık 2019

Valid HTML 4.01 Transitional