Emre Kongar'ın Resmi* İnternet Sitesi


Kitaplar

Green Bullet Makaleler

Green Bullet Articles in English

Sürekli Yazılar

Kitap Söyleşileri

Yazılar

Emre Kongar Özgeçmiş Kısa Özgeçmiş

Emre Kongar CV Curriculum Vitae (in English)

Güncel Güncel Arşivi

www.kongar.org Ana Sayfaya Geri Dönüş


 

MEDYA NOTU

 

EMRE KONGAR

 

AĞUSTOS 2000 DE BİR MEDYA FOTOĞRAFI

 

Bugün siz değerli okurlarıma ve gelecek kuşaklara, Ağustos 2000'de çektiğim bir "medya fotoğrafını" yorumsuz olarak aktarıyorum.

Hakkı Devrim, Radikal'de, "Devamlı irtifa kaybını hoş görerek seviye düşürmeyi mesleki maharet sanarak bir yere varabileceklerini düşünenler hata ediyorlar" diye yazdı basın yöneticileri için.

Nezih Demirkent, Dünya'da, "...basın çoktan mesleki anlamda dibe vurdu, daha doğrusu çukura düştü. ...yazarların büyük bulümü militan bir kimlik kazandı. ...köşe yazarlarının çoğunun kendileri için yazdıkları malum. Türkçeyi iyi kullanmaktan yoksun bu kişilerin her konuda uzman olmaları da ilginç, bilmedikleri yok. ...onlar da hakaret etmeye varan düzeyde akıllarına gelenleri sıraladılar, bu yüzde hakaret davalarındamilyarlarca lira tazminat ödemeye mahkum oldular. Gazete sahipleri bu cezaları ödedikleri için, onlar hakaret etmeyi sürdürdüler. ...halkı bilgilendireceklerine yanıltmaya yöneldiler" dedi.

Umur Talu, Milliyet'te, basını eleştirirken, "...meselâ, hükümet liderlerinin gidemediği, muhalefetteki Çiller'in yuhalandığı derem bölgesini ziyaretinde Sezer'in "soğukluğunu" mesele yapabilenler, Mesut Yılmaz'ın "Balina işadamı" ile aynı fotoğraf karesine girmesini önemsemeyebiliyordu" diye yazdı.

Milliyet'te Nilgün Cerrahoğlu, İstanbul Kongre ve Kültür Merkezinde düzenlenen basın toplantısında sorduğu sorunun Hürriyet tarafından yanlış olarak, hiç ilgisi olmayan başka bir soru biçiminde aktarıldığından şikayet etti.

Ben de orada olduğum için ve Hürriyet'i de okuduğumdan biliyorum, Cerrahoğlu'na atfedilen yorum-soruyu Hakkı Devrim sormuştu.

Hürriyet'te Serdar Turgut, önce, Kanal 7'de bir programa katılması olayının, Ahmet Hakan tarafından "Serdar Turgut bizi tercih etti" biçiminde, kanalın reklamı uğruna saptırıldığını öne sürdü.

Sonradan saptırmanın Kanal 7 deki programcı tarafından değil, Milliyet Gazetesi'nde bu programcı ile mülakat yapanlar tarafından yapıldığı iddiası ortaya atıldı.

Ahmet Hakan, röportajın saptırıldığını öne sürerken, Milliyet yazının doğruluğunda ısrar etti.

Turgut da "Burada sadece amatörce yapılmış bir hata mı var yoksa kötü niyet mi diye sormak da, kendime göre cevabımı vermek de benim hakkım" diyerek kuşkularını dile getirdi.

Hakkı Devrim, Sabah'ta Ruhat Mengi'nin Candan Erçetin'le yaptığı röportajı Radikal'de, "Hayır gazetecilik bu değil" diye eleştirdi.

Sabah'ta Can Ataklı'nın son KHK bunalımı hakkındaki bir yazısından sonra, Kürşat Bumin'in yazdığı eleştiri, Can Ataklı'nın Bumin'e "Medya Dedikoducusu" demesine yol açtı.

Tartışma, Bumin'in yönettiği Medyakronik sitesinde ayrıntılı olarak irdelendi ve ziyaretçilerin bilgisine sunuldu.

Radikal yazarı Mine Kırıkkanat, Hürriyet'te yayınlanan Ayşe Arman röportajında, Çetin Altan için "Salak" dedi.

Levent Kavas, Star'da yazdığı yazıda, Hürriyet'te, 28 Şubat'a halkın destek verdiğini hatırlatan Ertuğrul Özkök'e, bunun faşizm olduğunu söyledi.


  Bu siteden yapılacak alıntılarda kaynak gösterilmesi ahlak kurallarına uygun olacaktır.

Emre Kongar ile iletişim icin e-posta, site yöneticisi ile iletişim için e-posta

Son güncelleme tarihi 2 Aralık 2019

Valid HTML 4.01 Transitional